Kuidas muudab sind tervislik toitumine?

Kuidas muudab sind tervislik toitumine?

Mis puudutab söömisharjumusi ja toitumist, siis tundub, et viimasel ajal keskendutakse ainult epideemilisele rasvumisele ja kaalulangetamisele.

kaalulangetuspreparaatidega teenitakse pelgalt USAs aastas 61 miljardit dollarit kasumit, samas ülekaal maksab sealsele tervishoiusüsteemile ligikaudu 190 miljardit dollarit.

Pole ka ime - 

 

 

Rõhutades niivõrd palju rasvumist ja ülekaalu, pole ime, et tervisliku toitumise teised plusspunktid jäävad tihtipeale tagaplaanile. Siin on mõned põhjused, miks toitainerikas dieet on kasulik nii kehale, vaimule kui elule üleüldiselt. 


1. Suurem produktiivsus tööasjades

Paljud uuringud on vaatlenud töökeskkonna tõhusust ja avastanud, et kõige produktiivsemad töötajad on tihtipeale ka kõige tervislikemate eluviisidega. Ebatervislik toidusedel, suitsetamine ja passiivne eluviis võivad töövõimet oluliselt kahjustada. Samas leiti, et nädalas kolm korda treenimine tõstab produktiivsust kuni 50% võrra ja vähemalt viie puu- või köögivilja igapäevane tarbimine tõstab tõhusust kuni 39%. Kõige võimsam oli aga tervisliku toitumise mõju, mis tõstis produktiivsust kuni 66%. 


2. Parem tuju

shutterstock_436341256.jpg

On leitud palju toiduaineid, mis on otseselt seotud tuju tõstmisega. Üks tuntumaid näiteid on tume šokolaad. Sarnased mõjuga on ka marjad ja väikesed puuviljad nagu põldmarjad, mustikad, viinamarjad, kirsid ja sõstrad. Lisaks marjadele mõjuvad tujudele positiivselt ka soja, must ja roheline tee ning pähklid. 


3. Tervem süda

Südamehaigused on läänemaailma üks tõsisemaid enneaegse surma põhjustajaid, seetõttu on väga oluline oma keha tähtsaimat lihast kaitsta. Südamehaigustega on otseselt seotud punane ja töödeldud liha, mille tarbimist tuleks hea tervise nimel täiesti vältida või vähemalt oluliselt vähendada. See-eest mõjuvad südamele hästi mandlid, mida võib julgelt oma menüüsse lisada. 


4. Parem tervis

Mitte ainult südamehaigused pole seotud ebatervislike toiduvalikutega. Toitainerikas dieet vähendab nii artriidi, insuldi kui ka vähkkasvajate tekkimise tõenäosust. Arvatakse, et ligikaudu 30-40% kõikidest vähkkasvajatest on kõigest õige toitumisega ennetatavad; eriti tihedalt seostatakse toitumise mõju rinnavähi tekkega. Tarbima peaks ohtralt brokkolit, rooskapsast, kapsast ja lillkapsast, millel on arvatav mõju vähi ennetamistöös. 


5. Tõhusamad treeningud

shutterstock_298454666.jpg

Lihtsalt öeldes sõltuvad treeningud otseselt kütusest, mida oma kehasse paneme. Tasakaalustatud ja toitainerikas dieet on ideaalne neile, kes treenivad regulaarselt. Eriti kehtib see jooksjate ja kestvustreeningute harrastajate kohta. Kiudainerikkad täisteratoidud on tähtsad selleks, et keha ei lõhuks treenides lihaseid. Rohkelt süsivesikuid tarbivad sportlased on võimelised minema kaugemale ja kiiremini, kui teised. 


6. Rahulik vananemine

Silmnähtavalt vananemine on otseselt seotud naha tervisega, kuid naha eest hoolt kandmine ei alga ega lõppe päikesekaitsega. Polüfenoolid, antioksüdantid ja omega-3 rasvhapped aitavad naha enneaegse vananemise vastu. Kogu see toit, millega varustad oma sisikonda, paistab välja ka väljaspoolt. 


7. Pikk eluiga

shutterstock_441207412.jpg

Lisaks haiguste ennetamisele aitab naturaalne, töötlemata toitudest koosnev dieet ka eluiga pikendada. Taimetoit ja vahemereline dieet on tõestatult positiivse mõjuga inimese elu kestvusele. Isegi, kui tervis on korras ja haiguste pärast muretsema ei pea, tasub panustada tervislikku toidulauda, et oma elu võimalikult kaua nautida. 

 

Allikas: BusinessInsider

Palmiõli sünged telgitagused

Palmiõli sünged telgitagused

Sügis, tervis ja muu

Sügis, tervis ja muu