10 sammu õnnelikuma elu suunas

10 sammu õnnelikuma elu suunas

Pidevalt kuuleme avalikus kõneruumis sõnumeid, kuidas elada head elu.

Reklaamid ja turundajad ütlevad meile, et õnn seisneb asjade ostmises ja tarbimises. Meedia seostab seda rikkuse, ilu ja kuulsusega. Poliitikad väidavad, et miski pole olulisem kui majanduse edendamine.

Aga kas ükski neist asjadest ka päriselt mõjutab meie elukvaliteeti?

Tegu ei ole hea elu „kümne käsuga“, vaid pelgalt faktoritega, mis inimeste elukvaliteedile positiivselt mõjuvad.

Action for Happiness on leidnud kümme võtmetegurit õnnelikuma elu jaoks, mis põhinevad ulatuslikel uuringutel.

 

Meie õnneks on kõik need kümme soovitust meie enda kontrolli all. 


1. Tee head


Hoolimine on meie õnne jaoks fundamentaalne. Teiste aitamine ei too mitte ainult neile kasu, vaid aitab ka meid.

See teeb meid õnnelikumaks ja aitab isegi head tervist hoida.

Samuti loob see tugevaid suhteid ning aitab ehitada tervet ühiskonda. Mõned asjad ei ole sugugi rahas kinni - me saame annetada oma aega, ideid ja energiat. Kes tahab end hästi tunda, peab tegema head. 

Kuidas seda praktikasse panna:


Tee täna kolm heategu. Paku oma abi, anneta taskusse sattunud peenraha, tee võõrale inimesele kompliment või pane keegi naeratama. 
 Aita kedagi, kellel on raske. Helista neile või paku oma tuge. Näita neile, et sa hoolid. 

2. Suhtle inimestega


Meie suhted teiste inimestega on õnneliku elu juures üks suurimaid faktoreid.

shutterstock_570119506.jpg

Tugevate sõprus- ja peresuhetega inimesed on õnnelikumad, tervemad ja elavad kauem.

Lähisuhted pakuvad armastust, tuge ja tõstavad enesekindlust. Meie laiem sotsiaalne võrgustik toob kaasa kuuluvustunde. Seega on elutähtis, et näeksime vaeva oma suhetega ja looksime uusi tutvusi. 

Kuidas seda praktikasse panna: 

Veeda rohkem aega tähtsate inimestega. Vestle kallima või sõbraga, helista oma vanematele või mängi lastega. 
Sõlmi täna kolm uut tutvust. Jää poes veidikeseks vestlema, lehvita uuele naabrile või küsi võõra inimese nime.

3. Hoolitse oma keha eest


Meie keha ja meel on omavahel seotud.

Aktiivne eluviis teeb meid korraga nii õnnelikumaks kui ka tervislikumaks.

Treeningud parandavad hetkega tuju ja mõjuvad hästi isegi depressiooni puhul. Igaüks ei pea jooksma maratone - ka lihtsad asjad võivad meie igapäevast aktiivsust tõsta. Heaolu mõjutavad isegi pisiasjad nagu jalutuskäigud õues, tervislik toitumine, piisav arv unetunde ja nutividinatest võõrandumine.

Kuidas seda praktikasse panna: 

Ole täna tavapärasest aktiivsem. Mine kaks peatust varem bussi pealt maha, roni treppidest üles, lülita teler välja, mine jalutama - tee ükskõik mida, mis paneb sind end liigutama. 
Söö toitainerikast toitu, joo palju vett, maga end korralikult välja. Pane tähele, missugused tervislikud harjumused tõstavad su tuju ja tee neid tihti.

4. Märka end ümbritsevat maailma

shutterstock_557756908.jpg

Kas oled kunagi mõelnud, et maailmas peab olema rohkemat, kui selline elu? Head uudised - sul on õigus. Ja see on siinsamas, otse meie kõigi ninade all. Teadlik ja ärgas olemine teeb meie heaoluga imesid, isegi kui muutused seisnevad ainult kodust tööle jalutamises, paremas päevamenüüs või meie suhetes.

See aitab meil olla ühenduses oma tunnetega ning aitab mineviku ja tuleviku pärast muretsemise lõpetada. 

Kuidas seda praktikasse panna:


Anna endale natuke ruumi. Kord päevas peatu viieks minutiks, et lihtsalt hingata ja olla selles hetkes.

Märka ja hinda häid asju oma igapäevaelus. Näiteks puud, linnulaul, kohvilõhn ja naer? 

5. Jätka enese arendamist


Õppimine mõjutab meie heaolu nii mitmelgi positiivsel moel.

See avardab meie maailmapilti, aitab jääda uudishimulikuks ja kaasatuks. Samuti annab see eduelamusi ning aitab kasvatada enesekindlust ja vastupanuvõimet.

On palju võimalusi, kuidas elus uusi asju õppida. Lisaks formaalsele haridusele võime õpetada sõpradele uusi oskusi, liituda mõne klubiga, õppida laulma, hakata uue spordialaga tegelema ja palju muud.

Kuidas seda praktikasse panna:

Tee täna midagi esimest korda. Katseta sushivalmistamist, jookse uuel spordirajal, loe teistsugust ajaleht või külasta kohalikku vaatamisväärsust. 
Omanda üks uus oskus, ükskõik kui väikene see ka poleks. Näiteks proovi mõnd esmaabivõtet või katseta uut telefonirakendust; kokka võõrast rooga või kasuta äsjaõpitud sõna.

6. Sea endale eesmärke


Meelerahu tuleviku osas on õnneliku elu jaoks suure tähtsusega. Meil on kõigil vaja motiveerivaid eesmärke, mis on korraga nii põnevad kui ka jõukohased. Võimatute eesmärkide saavutada püüdmine tekitab ebavajalikku stressi.

Jõukohaste eesmärkide seadmine annab meie elule kindla suuna ja tekitab rahuldus- ning õnnetunnet, kui need saavutatud saavad.


Kuidas seda praktikasse panna:

Tee esimene samm. Mõtle eesmärgile, mida püüelda soovid ja alusta selle suunas liikumist. Tee see telefonikõne, täida vajalik avaldus või räägi oma ambitsioonist teistele.

Jaga oma unistusi. Räägi kolmele inimesele enda selle aasta eesmärkidest ja kuula ka nende mõtteid.

7. Leia viis, kuidas end käsile võtta


Meil kõigil on elus läbikukkumisi, traumat ja stressirohkeid perioode. Kuidas me nendele olukordadele reageerime on suure tähtsusega.

Tihti ei saa me valida, mis meiega juhtub; küll aga on meie otsus, kuidas me nendele asjadele reageerime.

Praktikas ei ole see alati lihtne, kuid õnneks on vastupanuvõime õpitav.

Kuidas seda praktikasse panna:


Palu abi. Kurda sõbrale, kohtu eksperdiga, räägi kolleegiga või palu naabrilt abikätt.

Kui miski pakub meelehärmi, siis tee midagi tõeliselt meelepärast. Tee tuju heaks ja püüa probleemi uuest vaatenurgast näha.

8. Lähene elule positiivselt

Positiivsed emotsioonid nagu rõõm, tänulikkus, rahulolu, inspiratsioon ja uhkus ei ole lihtsalt head tunded.

Need aitavad meil paremaid sooritusi teha, laiendada haaret, tõsta vastupanuvõimet ja edendada füüsilist tervist.

Nii et kuigi peaksime elu käänakute osas olema realistlikud, tuleb kasuks kui keskendume headele asjadele elus. Pigem olgu klaas pooltäis kui pooltühi.

Kuidas seda praktikasse panna:


Tee midagi, mis kindla peale enesetunnet tõstab. Kuula muusikat, vaata naljakaid videoid, mine õue või helista sõbrale.

Proovi naeratada või ütle midagi positiivset iga kord, kui ruumi sisened. Jälgi sellepeale ruumisolijate reaktsioone.

9. Tunne end iseendana mugavalt


Keegi ei ole täiuslik. Tihtipeale võrdleme aga oma halvimat külge teiste parimate külgedega. Omaenda vigadele keskendumine teeb õnnetunde tundmise keeruliseks.

Iseendaga täielikult leppimine tõstab oluliselt inimese heaolu. See aitab meil ka teisi hinnata just sellistena, nagu nad on.


Kuidas seda praktikasse panna:


Küsi healt sõbralt või kolleegilt, mis sinu suurimad tugevused on. Proovi neid rohkem kasutada.

Ole enda vastu sama hea kui teiste vastu. Näe enda vigu kui võimalusi end arendada. Märka asju, mida teed hästi.

10. Ole osa millestki suuremast


Inimesed, kelle elul on eesmärk ja tähendus, on õnnelikumad, võtavad oma elu üle kontrolli ja saavutavad rohkem.

shutterstock_343421312-2.jpg

Lisaks kogevad nad vähem stressi, ärevust ja depressiooni. Aga kust leida eesmärgid ja tähendus? See võib tulla sobiva töö, usuliste tõekspidamiste või pere ja suhete juurest. Õiged vastused on inimeste jaoks erinevad, kuid need kõik hõlmavad millestki suuremast osa olemist.

Kuidas seda praktikasse panna:

Tunne, et oled osa millestki suuremast. Veeda aega lastega, külasta inspireerivat sihtkohta, vaatle tähti või liitu klubiga.

Ole heldem annetaja. Anneta oma aega, paku abi naabritele ja sõpradele, ole veredoonor ja tee vabatahtlikku tööd.

Allikas: ActionForHappiness
Põllumajanduse tulevik: päikeseenergia ja merevesi

Põllumajanduse tulevik: päikeseenergia ja merevesi

Mis juhtub kehaga, kui lõpetada liha söömine?

Mis juhtub kehaga, kui lõpetada liha söömine?