Hea seedimise saladused

Hea seedimise saladused

Seedimisprobleemid on justkui tabuteema, mis paljudel on, aga millest kõva häälega ei räägita.

Nii on nii mõnelegi jäänud mulje, et hea seedimise taga on saladused, mida teistega ei jagata. Õnneks teab Gorilla nii mõndagi nippi, kuidas oma tervist parendada ja seedimist kiirendada. Siin nad on!


Mälu toitu korralikult

Lapsest saati on meile kõigile räägitud, et toitu tuleb korralikult läbi mäluda. Tõenäoliselt ei ole me sellele minevikus kuigi palju tähelepanu pööranud. Seda olulisem on teada, et toidu mälumine tõepoolest mängib tähelepanuväärset rolli seedimisprotsessis. Seega tee kindlaks, et sööd väikeseid suutäisi ja närid toidu korralikult läbi, et organismile toidu seedimist võimalikult lihtsaks teha.

Toitumisnõustajad soovitavad üht ampsu isegi kuni 40 korda mäluda. 


Ära joo kohvi kohe pärast toidukorda

Kuigi eksperdid hindavad kohvi tähtsust seedimise kiirendamisel väga, peab silmas pidama, et valel ajal joodud kohv võib hoopis kahjulikult mõjuda.

Nimelt liiga kiire seedimise puhul ei saa toitained organismi imenduda, kaotades suure osa toidu väärtusest. 


Ära söö palju puuvilju või magusat kohe pärast toidukorda

Väike puuvili või magustoit pärast magustoitu ei tee halba, eeldusel et tegu ei ole väga tundliku organismiga inimesega. Tavaliselt seedib inimese organism võrdlemisi kiiresti.

Kui aga seedekulgades on varasemalt söödud toit alles protsesse läbimas ja puuviljad oma järge ootama jäävad, võib see tekitada ebameeldivaid kõhuhädasid, nagu näiteks valulikkus ja gaasid. 


Ära mine kohe pärast söömist duši alla

Nii sooja vanni kui sooja duši võtmine tõstab kehatemperatuuri, pannes vere temperatuuri alandamise nimel töötama.

Seega veri, mis peaks hoopis toidu seedimisega tegelema, hakkab hoopis uue ülesandega pihta. See aeglustab oluliselt seedimist. 


Tarbi kõhusõbralikke hapendatud toite igal toidukorral

Igal toidukorral kääritatud toitude söömine aitab kehal toitu seedida.

Seepärast on oluline lisada oma toidusedelisse hapukapsas ja muud sarnased. See aitab kaasa südamehaiguste ennetamisele, tundlikkuse ja gluteenitalumatuse vähendamisele ning mõjub hästi allergikutele. 


Söö igal toidukorral köögivilju

See ei ole mingi üllatus - köögiviljad on meeletult tervislikud, toitaine- ja vitamiinirikkad.

Kõige tervislikum viis köögivilju süüa on toorelt või kergelt aurutatult, nii imendub seedimisel kõige rohkem kasulikke toitaineid. Toidu töötlemisel kipuvad toitaineid aga kaduma. 


Tee pärast toidukorda väike jalutuskäik

Kuigi tõsine treening võis täis kõhu puhul seedimisele pigem halvasti mõjuda, tuleb kerge liikumine aga vägagi kasuks. Jalutuskäik kiirendab seedimist ja hoiab veresuhkrut kontrolli all.

Uuringud näitavad, et ka kaalu langetamiseks on kasulikum jalutada pärast toidukorda 15 minutit, selle asemel, et hommikul tühja kõhuga jalutada 45 minutit. 

 

Allikas: OrganiXX

 

 

Kuidas hoida pakendamata leib värskena?

Kuidas hoida pakendamata leib värskena?

4 isekat põhjust tarbimise vähendamiseks

4 isekat põhjust tarbimise vähendamiseks