Coca-Cola - tšempion maailmamere reostamise alal

Coca-Cola - tšempion maailmamere reostamise alal

Uuring leidis, et üle 60% Coca-Cola ülemaailmsest pakendusest koosneb ühekordsetest plastikpudelitest. Alates aastast 2008 on see number tõusnud ligi 12%. 

shutterstock_566816509.jpg

Olgugi, et Coca-Cola ise on võtnud eesmärgiks plastikutarbimist vähendada ja 2020. aastaks taaskasutust suurendada kuni 75%-ni, on tegu selliste numbrite juures siiski suure probleemiga. 

Greenpeace süüdistab Coca-Colat vastutustundetus käitumises maailmamere reostuse osas. 

“Ookeanid ei suuda rohkem Coca-Cola plastikud seedida,” ütles Louise Edge, Greenpeace UK kampaaniajuht. 

Kuigi firma ise kinnitab, et teevad probleemi lahendamiseks kõik enda võimuses oleva, siis maailma suurima karastusjookide tootjana on neil tõsine vastutus keskkonna- ja plastikuprobleemide ees. 

“Me kutsume Coca-Colat üles loobuma ühekordsest plastikust, võtma omaks taaskasutatav pakendamine ja tegema kindlaks, et nende pakendid on valminud 100% ümbertöödeldud plastikust. Praegu kõigub see number keskmiselt 7% ringis,” ütles Edge. 

Greenpeace soovitab firmal võtta kasutusele taaratagastussüsteem, mis olukorda drastiliselt parendaks. 

Fakt on aga see, et iga-aastaselt visatakse jõgedesse ja kanalitesse üle 8 miljoni tonni plastikut, mis viimaks ookeanidesse triivib.

 

Midagi on igal juhul vaja esimesel võimalusel ette võtta. Tarbijatena ei pruugi me näha plastikust mägesid või prügisaari ookeanides ja võtame kiiresti omaks mõtteviisi “mis silmist, see meelest”.

Kui plastik jõuab ookeani, laguneb see lainete ja UV-kiirguse tagajärjel mikroosakesteks.

Need osakesed jõuavad omakorda nii lindude, kilpkonnade, mereloomade, kalade ja viimaks ka inimeste organismidesse. 

Selle probleemi pidurdamine ja lahendamine on nii Coca-Cola kui igaühe meie vastutus. 

 

Allikas: WakingTimesMedia

Eluvõõrad supermarketid

Eluvõõrad supermarketid

Relaxy Snacks, mis sa oled?

Relaxy Snacks, mis sa oled?