Särava naha allikad

Särava naha allikad

Naha tervis on oluline - tihti peegeldub selles inimese tervis ja elustiil.

Varases nooruses võib naha eest hoolitsemine piirneda küll akne peitmise ja kuldse jume päevitamisega, kuid täiskasvanueas mõistame peagi kui tähtis on enda eest hoolt kanda. Teadagi saab pehme ja särav nahk alguse seestpoolt.

Vaatame lähemalt kuute toiduainet, mis on tervislikud ja aitavad värsket välimust saavutada igas vanuses. 


VESI

Tegu on nii iseenesestmõistetava asjaga, et ehk ei peaks seda isegi eraldi välja tooma, kuid tõsiselt ka -

vee joomine on parim, mida kehale teha saab.

Nahk on keha suurim organ ja nagu iga teinegi organ, koosneb see rakkudest. Rakud peavad saama piisavalt vett, et need korralikult töötada saaksid. Kui keha on vedelikupuuduses, kannatavad selle all eelkõige naharakud. See väljendub kuivad, karedas ja kortsulises nahas. 

Inimene koosneb 60-70% veest ja seetõttu on piisav vedeliku tarbimine eriti oluline. Piisavalt vett juues pole vaja nahka väliselt niisutadagi, sest see saab juba seestpoolt piisavalt elastsust ja pehmust. 


ROHELINE TEE

Roheline tee mitte ainult ei tõsta tuju, vaid tees peituvad antioksüdandid kaitsevad nahka saastatud õhu ja UV-kiirguse eest.

Lisaks sellele on rohelises tees küllaldaselt polüfenooli, mis tugevdab inimese immuunsüsteemi. 


ROHELISED LEHELISED

Rohelised lehttaimed nagu spinat, lehtkapsas ja vesikress on tõeliselt rikkad köögiviljad.

Lehtkapsas ja vesikressis leidub küllaga C-vitamiini, mis aitab oluliselt kaasa naha tervisele ja väljanägemisele.

Spinat sisaldab märkimisväärselt kiudaineid ja väävlit, mis teeb toidu seedimise kergemaks ning väljutab toksiine. 


TERVISLIKUD RASVAD

Naha tervis sõltub suuresti hüpodermise all peituvatest rasvadest.

Ilma nende rasvadeta hakkaks nahk kiiresti lõtvuma ja kaotaks oma elastsuse.

Üks viis selle vältimiseks on tarbida palju häid rasvu, nagu näiteks monoküllastunud ja Omega 3 rasvhappeid. Oliiviõli on üks parimaid monoküllastunud rasvhapete allikaid. Vaid kaks teelusikatäit oliiviõli päevas võib naha vananemisprotsessi oluliselt aeglustada. Lisaks oliiviõlile peitub palju väärtuslikke rasvhappeid ka avokaadodes, päevalilleseemnetes, mandlites, piinia pähklites ja kreeka pähklites. 


MARJAD

Loomulikult on ka kõrge antioksüdantide sisaldusega marjad ideaalsed kandidaadid kõige tervisilikemate toitude nimekirjas.

Just punakat ja lillat tooni marjad peidavad endas kõige rohkem vitamiine ja mineraale, mis kogu organismi tervisele asendamatud on.

Praegu on hea aeg korjata külmkapid mustikaid, pohli ja astelpajumarju täis ning nautida marjadest tulevat tervist kogu talve vältel. 


SEENED

Uskumatu, kuid seente söömine ei turguta mitte ainult immuunsüsteemi, vaid aitab ka nahka toonuses ning niisutatuna hoida ja ennetada naha lõtvumist. 

Seentes on ka palju antioksüdante ja põletikuvastaseid ühendeid.

Lisaks naha kaitsmisele saaste ja oksüdatiivsete kahjustuste eest leevendavad seened ka põletikulisi nahahaiguseid, nagu näiteks ekseem. 

 

Allikas: Organixx

Relaxy Snacks, mis sa oled?

Relaxy Snacks, mis sa oled?

Taimetoidu ABC

Taimetoidu ABC