Kuidas valmistada taimset jogurtit?

Kuidas valmistada taimset jogurtit?

Loomsetest toiduainetest loobumine tundub paljudele inimestele keeruline. Kuidas on võimalik elada ilma piima, hapukoore ja jogurtita? Hea uudis on see, et ei peagi!

Kodus ise jogurti valmistamine on ka hea moodus vältida plastikust jogurtitopside ja plastikuga kaetud kartongpakendite ostmist.

Kui erinevad pähkli-, kaera- ja sojapiimad pole kellelegi enam üllatus ning isegi taimset hapukoort ja juustu võib poelettidelt leida, siis sobiva jogurti kaubandusest leidmine on Eestis veidi keeruline olnud. Õnneks ei pea me piirduma poekaubaga, sest kodus taimse jogurti valmistamine on imelihtne! Siin on põhjalik õpetus, mille järgi saab igaüks kodus taimse jogurti valmistamisega hakkama.

Ja kui esimese korraga midagi ka nässu läheb, siis pole hullu – harjutamine saab jogurti ainult paremaks teha!

Taimse jogurti valmistamise jaoks pole vaja ei erilisi masinaid ega suurel hulgal erinevaid koostisosi. Tõtt-öelda piisab vaid kahest koostisosast ja ühest päevast. Kuidas siis pihta hakata?

 

Koostisosad:

Jogurti valmistamiseks vajad kaht koostisosa: kookospiima ja probiootikume.

Jogurti tegemiseks vajalikud koostisosad on kookospiim ja probiootikumid. Kookospiim tasuks valida võimalikult naturaalne ja ilma lisaaineteta. Sobivad ka tooted, kus paksem kookoskreem vedelamast kookosveest eraldub. Sellisel juhul saab kasutada ära kogu kookoskreemi ning lisada sellele kookosvett vastavalt enda konsistentsieelistustele. Mida suurema rasvasisaldusega piim, seda paksem jogurt tuleb.

Probiootikumideks sobivad täiesti tavalised apteekides müüdavad probiootilised toidulisandid. Oluline on tähele panna, et koostises oleksid ainult probiootikumid, ilma muude lisatud ensüümideta. Sobiv probiootikumide kogus ühe purgi kookospiima kohta on umbes 25 miljardit bakterit, mis olenevalt toidulisandist võib tähendada kaht kuni nelja probiootikumide kapslit. Täpsemalt peab uurima kasutusel olevate probiootikumide infolehelt.

Lisaks kookospiimale ja bakteritele on jogurti tegemiseks vaja ka puhast klaasist anumat ning segamiseks keraamilist spaatlit või lusikat.

 

Töö käik:

Vala kookospiim anumasse ning sega hoolega läbi, et piim oleks ühtlase konsistentsiga. Ava 2 kuni 4 probiootikumide kapslit ja puista kapsli sisu kookospiima peale. Viska kapsli kestad ära, need jogurti sisse ei lähe.

Võta keraamiline spaatel või lusikas ja sega probiootikumid korralikult jogurti sisse.

Kata anum puhta rätikuga ning aseta see sooja kohta valmima. Kütteperioodil valmib jogurt kiiresti radiaatori all või peal, soojal suvel võib see valmida ka lihtsalt aknalaual. Tasub vaid tähele panna, et anum otsese päikesevalguse kätte ei jääks.

 

Kuidas aru saada, et jogurt on valmis?

Kui tundub, et jogurt on valmis, siis tuleb anum asetada külmkappi, et konsistents võiks pakseneda ja taheneda.

Jogurti valmimise aeg võib varieeruda, olenevalt kasutatud piimast, bakteritest, jogurti kogusest ja kodusest temperatuurist. Mõni jogurt saab valmis juba loetud tundidega, teisel läheb aega lausa kaks ööpäeva.

Tavaline on aga see, et probiootikumid hakkavad piimas reageerima umbes 24 tunni jooksul. Siis tekib jogurtile hapukas lõhn ning maitse meenutab tavalise jogurti maitset. Kui tundub, et jogurt on valmis, siis tuleb anum asetada külmkappi, et konsistents võiks pakseneda ja taheneda. Seejärel on kodune, naturaalne ja tervislik jogurt söömiseks valmis. Seda võib nautida maitsestamatult või lisada juurde marju, müslit ja muud meelepärast. Head isu!

Allikas: VibrantPlate

Pilt: Sunny Forest/Shutterstock.com

Seened ehk metsas leiduv supertoit

Seened ehk metsas leiduv supertoit

Maailma võitlus mikropärlitega

Maailma võitlus mikropärlitega